Przedszkole Nr 29
ul. Sycowska 1
02-266 Warszawa - Włochy
tel./fax 022 846 02 33
 
 

Grupa IV

 

TEMAT KOMPLEKSOWY  „ DZIEN DZIECKA”

1-5.06.2020r.

 

Poniedziałek 1.06.2020

 

  1. H jak hamak-wprowadzenie litery h, H

Proszę o wpisanie do zeszytu w trzy linie litery H a pod spodem dzieci rysują coś, co kojarzy  im się z

podaną literą

  1. Karty pracy 4 str. 19 ( obustronnie)
  2. Książka do czytania str. 74- czytanie oraz wyszukiwanie w tekście litery H
  3. Zabawa relaksacyjna z elementem integracji sensorycznej – rodzice trzymają w obu stron koci bujają dziecko jak  hamaku, dodatkowo poprośmy, aby dziecko zamknęło oczy.

 

 

  1. Piosenka dla wszystkich dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=HnssMcCpO70

 

WTOREK 2.06.2020r

 

  1. Jarosław Poloczek „ Mam prawo do….”

 

Mam Prawo Do Życia, Do Bycia, Do Chcenia,

Mam Prawo Do Miłości, Radości, Tworzenia,

Mam Prawo Do Nauki, Wiedzy i Wiary,

Mam Prawo Do Marzeń, Snu i Zabaw,

Mam Prawo Do Chleba, Ubrania, Pokoju,

To Wszystko Jest Takie Poważne, Dorosłe,

Powiem To Jak Dziecko Zwyczajnie, Najprościej:

Chcę Się Bawić w Piaskownicy

Dom Zbudować Dla Dżdżownicy,

Z Kolegami w Piłkę Grać i Niczego Się Nie Bać!

Latem Lizać Zimne Lody,

Stać Na Deszczu Dla Ochłody,

Chcę Na Łące Zrywać Kwiaty,

I Przytulać Się Do Taty,

Zimą Toczyć Śnieżne Kule,

I Się z Mamą Pieścić Czule,

Chcę By Mi czytano Bajkę,

O Kocie Co Palił Fajkę,

Chcę Też Domek Mieć Na Drzewie,

I Co Jeszcze Chcę Mieć, Nie Wiem.

Ale Jedno Wiem Na Pewno,

To Chcę Mieć:

Prawo Do Godnego Życia,

Bez Wojen, Głodu i Bicia,

Bez Strachu, Smutki i Łez,

Cześć!

 

  1. Prawa dziecka

 

Każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa - prawa dziecka. Najważniejszym dokumentem dotyczącym praw dziecka jest Konwencja o prawach dziecka uchwalona w 1989 roku przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych i ratyfikowana przez Polskę w 1991 roku.

O tym, jak ważne są w naszym kraju prawa dziecka świadczy również fakt, iż zostały one uwzględnione w Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej.

Dziecko powinno znać swoje prawa, rozumieć je i świadomie z nich korzystać. Państwo powinno traktować dziecko podmiotowo i bezwzględnie przestrzegać przysługujących mu praw.

Upowszechnianie wiedzy o prawach dziecka nie jest wymierzone przeciwko rodzicom. Zarówno rodzice, opiekunowie jak i nauczyciele powinni mieć świadomość, że prawa dziecka nie kolidują z prawami dorosłych, lecz się uzupełniają.

Zapisy zawarte w Konwencji o prawach dziecka są podstawą działalności UNICEF, który podejmuje starania, aby stanowiły one kanon zasad etycznych i standardów międzynarodowych postępowania wobec dzieci.

 

 

  1. Karty pracy 4 str. 20

 

ŚRODA 3.06.2020.r

 

  1. https://www.youtube.com/watch?v=2Gia2zAK2Uc

 

Dobrze z tatą iść-Wanda Chotomska

Ten nasz tata to okropnie fajny facet,

nie chciał draki, więc dzieciaki wziął na spacer…

 

Dobrze z tatą iść,

dobrze z tatą iść.

Teraz pewnie dla ochłody

zaprowadzi nas na lody.

Zimne lody dla ochłody,

zimne lody dla ochłody –

to jest myśl!

 

Choć nasz tata robi strasznie duże kroki

i nie patrzy wcale na nas, lecz w obłoki…

 

Dobrze z tatą iść,

dobrze z tatą iść.

Teraz pewnie dla ochłody

zaprowadzi nas na lody.

Zimne lody dla ochłody,

zimne lody dla ochłody –

to jest myśl!

 

Chociaż tato wcale teraz nas nie słucha,

bo mu słońce właśnie szepce coś do ucha…

 

Dobrze z tatą iść,

dobrze z tatą iść.

Teraz pewnie dla ochłody

zaprowadzi nas na lody.

Zimne lody dla ochłody.

zimne lody dla ochłody –

to jest myśl!

 

  1. Książka do czytania str. 75
  2. Karty pracy 4 str. 21 ( obustronnie)
  3. Opowiadanie „ Nowa dziewczynka” Olga Masiuk

 

  1. Praca plastyczna – Mój kolega z innego kraju

Dzieci rysują wyobrażonego kolegę/koleżankę z innego kraju, wymyślają dla niego imię,

opowiadają, gdzie mieszka

 

 

CZWARTEK 4.06.2020r.

 

  1. Czytam i liczę

Proszę o wykonanie w książce Piszę i liczę str. 73

  1. Karty pracy 4 str. 22 ( obustronnie)
  2. Znajdź różnice

Świnka Peppa 5 różnic

 

 

 

 

  1. Dokończ zdanie

Prośba, aby rodzic przeczytał niedokończone zdanie a dziecko na kartce aby napisało brakujący wyraz

Mogą to być litery pisane, drukowane. W zadaniu chodzi o to, aby dziecko w miarę możliwości potrafiło napisać brakujący wyraz. Można także narysować ten wyraz

-  Moja mama lubi……. (lody)

- Tata kupił …….( mleko)

- Ola lubi…….( hamak)

- W zoo mieszka ……….( zebra)

- Rower ma dwa ……..( koła)

 

 

 

PIĄTEK 5.06.2020r.

  1. Kolorowanie według kodu

Proszę o wykonanie zadania w książce Karty 4 str. 23  ( obustronnie)

 

  1. Dopasuj domki

 

 

  1. Spróbujcie policzyć, poproście rodziców o pomoc

Aby pomóc dziecku w dodawaniu i odejmowaniu można wykorzystać słomki, klocki i na nich pokazywać działania

 

4. Zagadki

 


 

ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

Zapraszam serdecznie do wspólnej zabawy wszystkich domowników!

Rodzice pamiętajcie, bardzo ważna w nauce języka obcego jest systematyczność,

dzięki niej Wasze dzieci szybciej zapamiętują poznane słówka i zwroty.

Zachęcam zatem do wspólnych zabaw oraz regularnego odtwarzania,

osłuchiwania dzieci z proponowanymi piosenkami i zabawami.

Niech towarzyszą one podczas wykonywania codziennych czynności

czy zabaw swobodnych dzieci (w tzw. „tle”).

Może to być raz dziennie, np. podczas zabawy po śniadaniu.

Jeżeli jednak Wasze dziecko nie ma na to ochoty, posłuchajcie go – nic na siłę.

Zachęcam do słuchania potrzeb dzieci, obserwowania ich możliwości.

Nie oceniajmy, nie zmuszajmy do mówienia w języku obcym,

za to cierpliwie wspierajmy i motywujmy aby nauka sprawiała dzieciom przyjemność.

Kształtujmy w nich pozytywne skojarzenia i doświadczenia,

które w przyszłości zaowocują. Pozdrawiam. 

 

 

CLOTHES - UBRANIA

 

  1. Powitanie.

Hello everyone! Let’s sing a hello song!              

Witam Cię serdecznie! Zaśpiewaj piosenkę na powitanie!

(wykonuj czynności usłyszane w piosence, na słowo hello machaj rękami)

 

          https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

 

  1. Przedstawiamy się.

- Hello my name is... What is your name? - Hello my name is…

- Cześć mam na imię... Jak masz na imię?        - Cześć mam na imię…

(podczas zabawy można podawać do siebie piłkę lub ulubioną maskotkę przedstawiając się)

 

  1. Rozgrzewka:

Move and sing! Śpiewaj i ruszaj się!

(wykonuj czynności usłyszane w piosence )

 

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

 

  1. Powtórka. Weather. (Pogoda.)
  2.  
  3. Watch and repeat.    Oglądaj i powtarzaj.

(zapraszam do przypomnienia filmiku o pogodzie, podczas oglądania dz. powtarza słowa określające pogodę: cloudy – pochmurnie, cold – zimno, foggy – mglisto, rainy –deszczowo, snowy – śnieżnie, stormy – burzowo, sunny – słonecznie windy – wietrznie zatrzymywanie nagrania, usprawni możliwość powtórzeń, można go obejrzeć kilkukrotnie)

 

                https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops

 

  • How is the weather? Jaka jest pogoda?

(zapraszam do śpiewania i pokazywania jak na załączonym teledysku, po zabawie spróbuj odpowiedzieć na pytanie How is the weather? Jaka jest pogoda)

 

            https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY

 

  1. Nowy temat. Clothes. (Ubrania.)
  • Watch and listen. Oglądaj, słuchaj uważnie i powtarzaj nowe słowa.

(zapraszam do obejrzenia filmiku edukacyjnego, dzięki któremu dz. pozna nazwy  ubrań, można go obejrzeć dwa razy lub więcej, aby lepiej zapamiętać)

 

https://www.youtube.com/watch?v=lv6AQ3BiT0Q

 

  • Let’s getting dressed with Steve! Ubierz się ze Stevem!

(zapraszam do obejrzenia poniższego filmiku)

 

https://www.youtube.com/watch?v=KBcJZOA3Cuk

 

  • Put on and name the clothes. Zakładaj i nazywaj ubrania.

(dz. udaje, że zakłada ubrania lub pokazuje je na sobie powtarzając przy tym ich angielskie nazwy lub rodzic udaje, że zakłada ubrania, dziecko odgaduje je)

 

  1. Pożegnanie. It’s time to say bye bye! Let’s sing a bye bye song!

Czas się pożegnać! Zaśpiewaj piosenkę na pożegnanie!

 

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY