Przedszkole Nr 29
ul. Sycowska 1
02-266 Warszawa - Włochy
tel./fax 022 846 02 33
 
 

Grupa II B

Witamy Rodziców grupy 4latków z II B.

Poniżej umieszczamy dla chętnych zajęcia, zabawy i linki do ciekawych zajęć i piosenek zgodnie z naszymi dalszymi działaniami w grupie. Są to tylko propozycje na które zapraszamy.

Zachęcamy również do zakładki ,,Z ekologią na TY"-  ,,Propozycje zajęć i zabaw dla dzieci w domu",

gdzie na bieżąco będziemy informować o nadchodzących wydarzeniach

zgodnie z Kalendarzem Ekologicznym- 04 maja - Międzynarodowy Dzień Strażaka

                                                                              12 MAJA - DZIEŃ PTAKÓW WĘDROWNYCH

                                                                              15 MAJA - DZIEŃ POLSKIEJ NIEZAPOMINAJKI

                                                                                       -   ,,projekt sensoryczny II B"

                                                                                  -  projekt Sanepidu ,,Więcej wiem, mniej choruję

                                                                                                  - ,,Eksperymenty"

 

zapraszamy do wzięcia udziału w międzynarodowej akcji pod hasłem ,,Wszystko będzie dobrze"

- szczegóły na głównej stronie placówki.

 

Pozdrawiamy pani Ania, Małgosia i Iwonka 

 

Jak zrobić klej? gdy nie mamy żadnego https://www.magazynprzestrzen.pl/dom/jak-zrobic-klej-z-maki

 

Zajęcia z języka angielskiego będą umieszczane poniżej pod tematem kompleksowym

 

 

Temat tygodniowy:  Dzień dziecka 01.06 - 05.06.2020

 

1. Zabawa tematyczna – dzieci też mają swoje prawa. Oglądanie ilustracji dzieci z różnych stron

świata. Opisywanie i porównywanie ich wyglądu oraz próba wskazania na globusie miejsc, z których pochodzą.
 
2Rysunek „Mój przyjaciel”. Dzieci rysują pastelami portret swojego najlepszego przyjaciela. Ćwiczenia manualne, rysowanie kredkami portretu przyjaciela z wyobraźni
 
Cele:
- poszanowanie i respektowanie odmienności innych
- doskonalenie sprawności rąk
- rozwijanie umiejętności odtwarzania różnorodnych form i kształtów
- kształtowanie kreatywnego myślenia
- utrwalenie wiedzy dzieci na temat własnych praw
 
 
3. Zabawa „Róbcie to, co ja”. N. pokazuje różne ruchy (np. podnosi rękę do góry, dotyka placem czubka nosa), a zadaniem dzieci jest ich powtarzanie. Ćwiczenie refleksu i spostrzegawczości.
 
4. Wiersz ,,Krzesłem na księżyc"- Maciejka Mazan
 
Czemu dziecko jest ważne?
Czy wiecie to? No raczej!
Widzi to, co dorosły,
ale całkiem inaczej.
 
 Chmura jest wielorybem,
rowerek – samolotem,
krzesłem lata się w kosmos,
na księżyc i z powrotem.
 
 Dziecko wie, o czym śpiewa
ptak, co usiadł na drzewie.
Dorosły też to wiedział,
lecz urósł i już nie wie…
 
Rozmowa inspirowana wierszem. Przykładowe pytania i polecenia:
 
−− Czym różnią się dzieci od dorosłych?
−− Kto waszym zdaniem ma większą wyobraźnię – dziecko czy dorosły?
−− Co swoim kształtem mogą przypominać chmury? O czym mogą śpiewać ptaki?
−− Przypomnijcie, do czego dzieci mają prawo. (m.in. prawo do: wyrażania własnych myśli, nauki, opieki, odpoczynku, wychowania w rodzinie) 
 
5. Kalambury „Wszyscy mamy swoje prawa”. Dzieci siedzą w kręgu. Chętne dziecko prezentuje za pomocą ruchu i gestu wybrane prawo dziecka. Pozostałe dzieci odgadują. Odgrywanie ról w zabawach parateatralnych.
 
6. Ćwiczenia artykulacyjne „Śmiech dzieci”. Dzieci naśladują różne rodzaje śmiechu: cha-cha-cha, che-che-che, hi-hi-hi. Wzmacnianie przepony.
 
7. ,,To ja , a to Ty"- matematyczne. Wykonanie ćwiczenia z KP3, k. 73 – porównywanie wzrostu dzieci, używanie określeń: niższy – wyższy.
 
 
 
8. Zabawa ludowa „Adam siedmiu synów miał”.
 
Dzieci tworzą koło, do środka którego wchodzi jedno chętne dziecko.Wszystkie dzieci mówią rymowankę:
 
Adam siedmiu synów miał,
Adam siedmiu synów miał.
Nic nie jedli, nic nie pili,
tylko wszyscy tak robili!
 
Na te słowa dziecko w środku wykonuje wymyślone ruchy, które pozostałe dzieci naśladują, po czym wybiera swojego następcę. Zabawę powtarzamy. Kształtowanie orientacji przestrzennej względem siebie.
 
9. Zabawa paluszkowa „Paluszki witamy, głośno przeliczamy”.
 
Dzieci zaciskają dłonie w piąstki, a następnie prostują kolejne palce u obu rąk, jednocześnie głośno licząc od 1 do 5. Zabawę powtarzamy. Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
 
10. Wykonanie karty pracy z KP3, k. 74. Utrwalenie pojęć: pod, nad.
 
 
 
 
11. Projektowanie makiety placu zabaw – KA (karty artysty)
 
Każde dziecko tworzy makietę według własnego pomysłu. Rozmieszcza na niej sprzęty w dowolny sposób. (Rysunki można na karcie przykleić lub tylko je na niej ułożyć i wykorzystać ją wielokrotnie).
Dzieci opowiadają, jak zaprojektowały swój wymarzony plac zabaw. Używają wyrazów określających
położenie przedmiotów w przestrzeni.
 
 
 
 
 
 

Zajęcia z języka angielskiego, od pani Eweliny na miesiąc maj

Zapraszam serdecznie do wspólnej zabawy wszystkich domowników!

Rodzice pamiętajcie, bardzo ważna w nauce języka obcego jest systematyczność, dzięki niej Wasze dzieci szybciej zapamiętują poznane słówka i zwroty. Zachęcam zatem do wspólnych zabaw oraz regularnego odtwarzania, osłuchiwania dzieci z proponowanymi piosenkami i zabawami. Niech towarzyszą one podczas wykonywania codziennych czynności czy zabaw swobodnych dzieci (w tzw. „tle”). Może to być raz dziennie, np. podczas zabawy po śniadaniu. Jeżeli jednak Wasze dziecko nie ma na to ochoty, posłuchajcie go – nic na siłę. Zachęcam do słuchania potrzeb dzieci, obserwowania ich możliwości. Nie oceniajmy, nie zmuszajmy do mówienia w języku obcym, za to cierpliwie wspierajmy i motywujmy aby nauka sprawiała dzieciom przyjemność. Kształtujmy w nich pozytywne skojarzenia i doświadczenia, które w przyszłości zaowocują. Pozdrawiam.

 

CLOTHES - UBRANIA

 

  1. Powitanie.

Hello everyone! Let’ssing a hello song!                

Witam Cię serdecznie! Zaśpiewaj piosenkę na powitanie!

(zabawa w kole, wykonuj czynności usłyszane w piosence, na słowo hello machaj rękami)

https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

 

  1. Przedstawiamy się.

- Hello I am... Whatisyourname? - Hello I am…

- Cześć jestem... Jak masz na imie? - Cześć jestem…

(podczas zabawy można podawać do siebie piłkę lub ulubioną maskotkę przedstawiając się)

 

  1. Rozgrzewka:

Move and sing! Śpiewaj i ruszaj się!

(wykonuj czynności usłyszane w piosence )

https://www.youtube.com/watch?v=M6LoRZsHMSs

 

  1. Powtórka.Weather. (Pogoda.)
  • Watch and repeat.    Oglądaj i powtarzaj.

(zapraszam do przypomnienia filmiku o pogodzie, podczas oglądania dz. powtarza słowa określające pogodę: sunny – słonecznie, cloudy – pochmurnie, rainy –deszczowo, windy – wietrznie, zatrzymywanie nagrania, usprawni możliwość powtórzeń, można go obejrzeć kilkukrotnie)

              https://www.youtube.com/watch?v=nA-jUj_9Uzw

 

  • Let’splay the sunn! Pobawmy się w słońce!
  • (zapraszam do śpiewania, tańca i wysokich  podskoków „do słońca” przy piosence)

https://www.youtube.com/watch?v=hlzvrEfyL2Y

 

  1. Nowy temat.Clothes. (Ubrania.)
  • Watch and listen. Oglądaj, słuchaj uważnie i powtarzaj nowe słowa.

(zapraszam do obejrzenia filmiku edukacyjnego, dzięki któremu dz. pozna nazwy  ubrań)

https://www.youtube.com/watch?v=eDlTEs0l3O8

 

  • Put on and name the clothes. Zakładaj i nazywaj ubrania.

(dz. udaje, że zakłada ubrania lub pokazuje je na sobie powtarzając przy tym ich angielskie nazwy lub rodzic zakłada ubrania dziecko odgaduje)

 

  1. Pożegnanie.It’stime to saybyebye! Let’ssing a byebye song!

Czas się pożegnać! Zaśpiewaj piosenkę na pożegnanie!

https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

 

Nasze propozycje - linki:

 

piosenka Ekologia https://www.youtube.com/watch?v=tRjjS-Pw9Fg

piosenka ,,Świat w naszych rękach" https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

 
https://www.unicef.pl/Centrum-prasowe/Informacje-prasowe/Koronawirus-Jak-chronic-dzieci-i-szkoly-przed-wirusem-Wytyczne-UNICEF-WHO-i-Czerwonego-Krzyza/(rok)/2020
 
,,Masz tę moc"- książka o koronowirusie https://www.wydawnictwoolesiejuk.pl/wiadomosci/czytaj/darmowa-ksiazka-elektroniczna-o-koronawirusie-dla-dzieci/
 
 

Co to jest korona wirus? Dlaczego musimy siedzieć w domu i nie chodzimy do przedszkola?

                 

                        "O wirusie, który nosił koronę"- opowiadanie

         https://www.dzieckiembadz.pl/2020/03/o-wirusie-ktory-nosi-korone-opowiadanie.html?            

           fbclid=IwAR2Hh6V4jOvRzewPyetg3MTc_5tZJiC31pE_2gV9CQTqJ_48BiRcLtj5oVA

 

11.   https://www.youtube.com/watch?v=QGRGYhfnpDo - eksperyment o myciu rąk

12.    https://www.youtube.com/watch?v=UVubuNLiya8 - instrukcja mycia rąk

13.    Propozycje piosenek: 
         
         https://www.youtube.com/watch?v=VYtCkRgh-fg
 
         https://www.youtube.com/watch?v=DiKyTWLIamE