Przedszkole Nr 29
ul. Sycowska 1
02-266 Warszawa - Włochy
tel./fax 022 846 02 33
 
 

Grupa I A

 

Drodzy Rodzice i Dzieci z Grupy I A!!!


Pomimo zamkniętej placówki zapraszamy Was do wspólnej nauki przez zabawę!

Przez najbliższe dni będziemy dostarczać pomysły i wskazówki, scenariusze zajęć, linki

do ciekawych zajęć,  które mogą pomóc efektywnie pracować z przedszkolakiem.

Podkreślamy,  że są to tylko propozycje. Zapraszamy do odwiedzania naszej zakładki.

 

             Pozdrawiamy Kamila Korneluk, Sylwia Ścibisz

 


 

Rodzice oraz dzieci, KĄCIK MAŁEGO KUCHARZA znajduje się

w  zakładce "DLA RODZICÓW"

 


Propozycja zabaw  11.05-15.05.2020r.

Temat tygodnia:  NASZE KSIĄŻKI

 

  1.  Niejadek – zabawy usprawniające narządy mowy dziecka wg G. Wasilewicz  ,,Niejadek’

         ,,Niejadek’

         Uparł się Grześ: „Nie będę jeść”.

         (Nabieramy powietrza pod dolną i górną wargę.)

         Zacisnął usta, (Wciągamy wargi do jamy ustnej.)

         wydął policzki. (Nabieramy powietrza w policzki i krótko przytrzymujemy.)

        „Nie zadowolą mnie nawet pierniczki”.

        Język zamlaskał, (Mlaskamy językiem.)

        był rozzłoszczony:

        (Marszczymy brwi, robimy rozzłoszczona minkę.)

        „Jestem już bardzo wyposzczony”.

        Dreptał nerwowo po całej buzi:

        (Przesuwamy czubkiem języka po zębach, mając zamknięte usta.)

        ,,Niech wargi ktoś do otwarcia zmusi’.

        (Ściągamy i wysuwamy zaciśnięte wargi.)

        ,,Chcę jeść i basta!” – tak się wysilił,

        (Wypychamy językiem dolna wargę wewnątrz jamy ustnej)

        że się przecisnął.

        (Przeciskamy język przez zaciśnięte wargi na zewnątrz.)

        i usta rozchylił. (Wysuwamy do przodu rozchylone wargi.)

 

  1. Zabawy ruchowe:

        – ,,Bocian na łące”.

          Dziecko  biega swobodnie ( w sposób bezpieczny)  po pokoju / ogrodzie/parku.  Na sygnał                klaśnięcia w dłoń  przyjmuje  pozycję bociana – staje na jednej nodze, drugą nogę ma zgiętą w            kolanie, ramiona rozłożone na boki. Stoi w tej pozycji 5 sekund, po tym czasie ponownie                    zaczyna biegać.

        – ,,Żabki na łące”.

          Dziecko naśladuje skoki żab. Na sygnał klaśnięcia  siada w siadzie skrzyżnym i naśladuje                    rechot żab.  Na kolejny sygnał ponownie skacze.

        – ,,Biedronki”.

           Dziecko chodzi na czworakach po pokoju – udaje biedronkę.

           Na sygnał klaśnięcia kładzie się na plecach – macha rękoma i nogami.

       – „Zbieramy kwiaty” – zabawa z elementami gimnastyki korekcyjnej.

          Dzieci spacerują na bosaka po dywanie. Na hasło Zbieramy kwiaty! dzieci podbiegają do                      woreczka i podnoszą go stopą. (zamiast woreczka można użyć skarpetek itp.)

       – „Motyle” – dzieci siedzą na dywanie.

          Kiedy w tle słychać wolną muzykę, zamieniają się w piękne kolorowe motylki – chodzą powoli,            machając rękoma. Gdy usłyszą pauzę muzyczną, motyle siadają na kwiatku i odpoczywają –                powrót do pozycji wyjściowej.

 

  1. Rozmowa z dziećmi na temat książek. Zadajemy dziecku pytania:

       - Dla kogo przeznaczone są książki?;

       -  Jak wyglądają książki?;

       - Czym one się różnią?;

       - Dlaczego należy czytać książki?

 

  1. Jak powstaje książka (film dla dzieci):

           https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q

 

  1. Zabawa dydaktyczna  „Z jakiej bajki?” – zadaniem dzieci jest odgadnąć  z jakiej bajki pochodzi dana postać.

 

                                                 

 

                                      

 

        Bajeczek wysłuchać możecie na poniższych stronach:

 

        https://www.youtube.com/watch?v=c0CIigOEAlY

        https://www.youtube.com/watch?v=gwBCOr24nuo

        https://www.youtube.com/watch?v=YDvcqHisPao

 

6.  Ćwiczenia w uważnym słuchaniu utworów z literatury dziecięcej, np.   

      J. Tuwim,  J. Brzechwa i inni autorzy.

 

        https://www.youtube.com/watch?v=YkVWY4RjR84

        https://www.youtube.com/watch?v=JjsK6O-E2ZI

        https://www.youtube.com/watch?v=Nl9qo6dzqa0

 

         Można wysłuchać wiersza czytanego przez Rodziców z własnej biblioteczki.

         Po wysłuchaniu dowolnego wiersza dziecko odpowiada na pytania związane z

         jego treścią.

 

  1. Zabawy matematyczne

        „Duże – małe” – zabawa dydaktyczna.

        Potrzebne będą książki w dwóch    skrajnych rozmiarach – duże i małe – każdych przynajmniej            po cztery sztuki.   Prosimy dziecko, aby posegregowało książki i położyło na jednej półce małe            a  na drugiej duże książki. Później przeliczają książki na każdej półce. 

 

         Można  też wykonać poniższe zadanie:

         Ułóż książki: na 1 półce duże, na 2 półce grube a na 3 półce małe

 

                                                                         

                                                                    

                                      

                                                                                   

  1. ,,Szanuj książkę’’-  o co prosi nas książka:

 

- umyj ręce zanim po mnie sięgniesz!

- nie gnieć moich karteczek!

- nie pisz i nie rysuj po moich kartkach!

- nie jedz nigdy podczas oglądania i czytania książki!

- odkładaj mnie zawsze na półki

 

            9. Możesz posłuchać ,,Piosenki o książeczce” i spróbować ją zaśpiewać sam:

                      https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U

 

                 Słowa piosenki:

                 ,,Piosenka o książeczce”

 

                 W książeczce płynie rzeczka

                 W książeczce szumi las

                 W prześlicznych twych książeczkach

                 Tysiące przygód masz

 

                 Książeczka cię powiedzie

                 Na strome szczyty skał

                 Z niej możesz się dowiedzieć

                 Gdzie niedźwiedź zimą spał

 

                  Jak świerszczyk grał na skrzypcach

                  Jak morzem płynął śledź

                  I co zrobiła Wikcia

                  By same piątki mieć

 

                 Lecz chroń i szanuj książki

                 I kartek nie rwij też

                Wpierw dobrze umyj rączki

                A potem książkę bierz

 

                Wpierw dobrze umyj rączki

                A potem książkę bierz

 

  1. Księgarnia – praca z wierszem B. Formy.

 

,,Księgarnia’

Bożena Forma

Stanęłam z mamą przed dużą wystawą,

Spojrzałam na książkę z okładką ciekawą.

Na niej królewna i zła czarownica.

Jakie piękne książki! Mama się zachwyca.

Po chwili w księgarni stanęłyśmy obie,

książki stoją na półkach, którą wybrać sobie.

W przepiękne barwy, starannie ubrane,

tytuły na nich wydrukowane.

Sprzedawca chętnie swych rad nam udziela,

ta może dla brata, ta dla przyjaciela.

W każdej wiedza ukryta o zwierzętach, roślinach

coś o naszej planecie, piłkarskich drużynach.

 

         Po wysłuchaniu utworu dziecko odpowiada na  pytania dotyczące treści:

         Gdzie można kupić książki?;

         Jak nazywa się takie miejsce, gdzie można kupić tylko książki lub gazety?;

        Dlaczego należy czytać książki?;

        Jakie książki najbardziej lubicie?

 

  1.  „Rymowanki” – recytacja w różnym tempie  – raz wolno, raz szybko:

 

Książki i książeczki – wszyscy je czytają.

Dużo przyjemności wszystkim one dają.

 

  1.  Spotkanie ze znanymi aktorami, dziennikarzami czytającymi dzieciom w cyklu ,,Czytanie przed spaniem”

 

          https://www.youtube.com/playlist?list=PLbonZR9tEX6jQ0Ba_DUTVLp-jGFtdcsU9

 

  1.  „Moja ulubiona książka” – praca plastyczna.

        Projektowanie i rysowanie okładki do swojej ulubionej książki. (kredki, farby, flamastry)

 

  1.  Zachęcamy do zabaw ruchowych na świeżym powietrzu. Pamiętajcie również o nawykach higienicznych przed posiłkami oraz o ćwiczeniu samodzielności np.. w czasie ubierania się, korzystania z toalety.

 

Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy dużo zdrowia. 

 

 


 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD PANI EWELINY

 

Zapraszam serdecznie do wspólnej zabawy wszystkich domowników!

Rodzice pamiętajcie, bardzo ważna w nauce języka obcego jest systematyczność,

dzięki niej Wasze dzieci szybciej zapamiętują poznane słówka i zwroty.

Zachęcam zatem do wspólnych zabaw oraz regularnego odtwarzania, osłuchiwania

dzieci z proponowanymi piosenkami i zabawami.

Niech towarzyszą one podczas wykonywania codziennych czynności

czy zabaw swobodnych dzieci (w tzw. „tle”).

Może to być raz dziennie, np. podczas zabawy po śniadaniu.

Jeżeli jednak Wasze dziecko nie ma na to ochoty, posłuchajcie go – nic na siłę.

Zachęcam do słuchania potrzeb dzieci, obserwowania ich możliwości.

Nie oceniajmy, nie zmuszajmy do mówienia w języku obcym, za to cierpliwie wspierajmy

i motywujmy aby nauka sprawiała dzieciom przyjemność.

Kształtujmy w nich pozytywne skojarzenia i doświadczenia, które w przyszłości zaowocują. Pozdrawiam. 

 

EMOTIONS AND FEELINGS – EMOCJE I UCZUCIA

 

  1. Powitanie. Hello everyone! Let’s sing a hello song!                    

Witam wszystkich serdecznie! Zaśpiewaj piosenkę na powitanie!

(stój lub siedź, na słowo hello machaj rękami)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Wmks233kpbs

 

  1. Przedstawiamy się.

- Hello I am... What is your name? - Hello I am…

- Cześć jestem... Jak masz na imie? - Cześć jestem…

(podczas zabawy można podawać do siebie piłkę lub ulubioną maskotkę

przedstawiając się)

 

  1. Powtórka. Do you remember parts of the face?

Czy pamiętasz części twarzy?

(zapraszam do śpiewania piosenki i pokazywania części twarzy)

 

         https://www.youtube.com/watch?v=lVINkMH0BUA

 

  1. Nowy temat. Emotions and feelings.

Watch and listen. Oglądaj i słuchaj uważnie.

(zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku, dzięki któremu  poznasz  uczucia

tj. sad-smutny, happy-wesoły, sleepy-śpiący)

 

https://www.youtube.com/watch?v=kR6Qcqx2fJE

 

  1.  Zabawa. Try to name the feelings.

(rodzic pokazuje poznane emocje na swojej twarzy, zadaniem dziecka jest

odgadnięcie ich, po czym następuje zmiana ról)  

 

  1. Pożegnanie. It’s time to say bye bye! Let’s sing a bye bye song!

Czas się pożegnać! Zaśpiewaj piosenkę na pożegnanie!

 

https://www.youtube.com/watch?v=rCr2t34vkIE

 


 

Linki i propozycje ciekawych stron

       

       1. Co to jest koronawirus? 

       Jak wytłumaczyć dziecku, że musi siedzieć w domu?

       Zachęcamy do przeczytania wspólnie z dziećmi opowiadania:

 

       "O wirusie, który nosił koronę"

 

         https://www.dzieckiembadz.pl/2020/03/o-wirusie-ktory-nosi-korone-opowiadanie.html?            

           fbclid=IwAR2Hh6V4jOvRzewPyetg3MTc_5tZJiC31pE_2gV9CQTqJ_48BiRcLtj5oVA